سلام دوباره جناب مشكاتي ...پاسخ شما بنده را قانع نكرد ، سئوال بنده در مورد موع انتخاب و ملاك هاي آن بر اساس آنچه كه شما از روايات بيان كرده بوديد بوده و نيز اينكه انتخابات نوعا با عقول ناقص بشري بوده ... اينكه اختلاف فتاوي مقلد را مسئول نمي داند در آن شكي نيست ، بحث ما بر سر چگونگي انتخاب مراحع است و اصولا در اين زمينه بر مقلدين هرجي نيست اما بايد وظيفه مقلد را در انتخاب درست مراجع را هم در نظر گرفت كه اين باز هم مسئوليتي را بر عهده مقلد مي گذارد... در ضمن بنده اصل وجود مرجع ديني به عنوان يك پزشك مسايل ديني مردم در عصر غيبت معصوم (ع) را رد نكردم كه بخواهم وارد مباحث دكترين مهدويت بشوم .. بحث صرفا بر سر نوع انتخاب مختلط با عقل وسليقه ي بشر در مورد مراجع و نيز نوع ملاك هاي بيان شده ي شما از طريق روايات است ....در ضمن سئوال ديگري هم در مورد بدعت گذاري در مورد بيان يك سري از اصول در مورد مسائل فقهيست ... براساس آنكه نوعا برداشت مسايل فقهي شيعه از قرآن كريم و روايات ائمه اطهار است و بيشتر انها هم استنباطهاي بشري از اين روايات است ، اگر بنا را به تكامل عقول در طي اعصار بگذاريم ، آيا ميشود اين بدعت را پذيرفت ... ياحق!