• وبلاگ : مشكات نور (مثل نوره كمشكوه)
  • يادداشت : و همچنان الله حاکم است
  • نظرات : 3 خصوصي ، 27 عمومي
  • ساعت دماسنج

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     <      1   2      
     

    سلام

    خيلي با حال مي نويسي ولي زياده ي كمي كمش كني بهتر است

    صلوات

    سلام

    ممنون كه خبرم كردي

    منم شهادت امام موسي كاظم(ع) را به شما تسليت ميگم و

    پيشاپيش عيد مبعث را تبريك.

    موفق باشيد

    خدانگهدار.

    دوست عزيز سلام
    عيد مبعث نبي الله الاعظم صلي الله عليه و آله بر شما مبارک باد.
    عطاي کثير با مطلب جديدي از نکات زبان قرآني (ظرافت هاي ادبي) به روز شد.

    سلام دوست خوبم

    ممنونم كه سر زدي

    سلام بر تو اي هفتمين فروغ امامت! سلام بر تو اي وارث شهادت! سلام بر تو اي قبله نيازمندان! سلام بر تو اي آزادترين اسير و اي آزاده ترين زنداني! تو که زندان، گلستان عبادت و خلوت تو شده بود و زندانيان سنگ دل، اسير کرامت و زرگواري ات. تو که زنجيرهاي ستم و تازيانه هاي دشمني و کينه، قبل از شکنجه و آزار تو به سجده افتادند و دل بي رحمشان در برابر خلق نيکوي تو به رحم آمد. سلام خدا بر تو اي امام هفتمين که تن رنجيده و روح بلندت، شاهد مظلوميت خاندان توست. سلام و درود بي پايان الهي بر تو و دودمان پاک تو باد.

    من آپ كردم

    منتظرتم

    مي برد ياد تو مولا دل و دين از دستم
    من که از قبل ولادت ز ولايت مستم

    چون نبودم من و عشق تو مرا بود به دل
    با تپش دلمخورده به سينه دستم

    گريه ام وقت ولادت ز غمت بود حسين
    ز غم هر دو جهان غير عزايت رستم

    يا حسين ابا عبدالله ع
    عاشورايي و پايدار باشيد.

    ذاکر عاشورايي شهادت باب الحوايج را به شما دوست گرانقدر تسليت مي گويد.

    سلام.از پيامتون در بلاگ سرباز صفر ارادت پيدا كردم و اومدم عرض تسليت و ادب.انشاالله در تمام جهات شيعهء مولا باشيم.ياحق

    مطالب بلاگتون هم عاليست.مستفيض ميشيم.ياحق

    + دلتنگم خيلي.. 

    و همچنان امثال تو حاكم هستند اصلاحش كن برادر.

    آقا خواهش مي كنم دست از سر اين ايرانيها بردار. ج.ن عزيز ترينت برو عراقي لبناني يه كشور عربي. عراق بهتره. الان حكم جهاد دادن مي ري اونجا شايد هم شهيد شدي مگه آرزوت غير اين نيست ميري با اونايي كه دوست داري محشور مي شي. فقط دست از سر ما ايراني ها بردارين.

    هر جا مغلوب گشتي شرع را داور گشتي

    آره؟ با شتر و گوشفند و اينا.. به ازاي يك نفر يك شتر. اي خدا . دلتنگم. صدايم فرياد نيست چون وجودم فريادي است كه اگر لب بگشايم چنان طوفاني به راه خواهم انداخت كه جز تو كسي انرا نمي داند.

    دلمان گرفته بود خواستيم حرفي زده باشيم.

    پاسخ

    با درود فراوان به دوست گرامي ام به نظر حقير شما هر چه به سر بنده بزنيد چون بنده خوب خدا هستيد باز هم دست شما بوسيدني است اما ارستي برادر دلتنگي را هم درماني است شگرف ..... صبحگاهان برخيز و خود را ره حرمي از احرام خداوند برسان و دلت را غسل بده آنگاه خواهي ديد كه حتي آزار ديگران دلت را بيشتر كدر خواهد كرد ....اميدوارم همچنان ژاينده باشي .التماس دعا

    السلام عليک يا موسي بن جعفر ع

    از محبس غم روح دعا شد آزاد
    و ز ظلمت شب نور خدا شد آزاد

    يا فاطمه موساي تو بعد از يک عمر
    از گوشه ي زندان بلا شد آزاد

    شهادت موسي بن جعفر ع باب الحوايج برشما تسليت باد.[گريه]

    [گريه][گريه][گريه][گريه][گريه][گريه][گريه][گريه][گريه][گريه][گريه][گريه][گريه][گريه]

    علوي و پايدار باشيد
    التماس دعاسپاس از حضورت

    شهادت امام حلم و علم امام موسي کاظم(ع) را خدمت مولاي غريبان امام رضا (ع) و عمه سادات (س) و عموم شيعيان پاکباخته حضرتش تسليت عرض مي نمايم .:

    رو به پيش موسي کاظم به حلم

    زان که او باشد به معني کان علم

    رو به پيش موسي کاظم به حرف

    جان خود را در ره او ساز صرف

    رو به پيش موسي کاظم او

    هست نقد احمد و حيدر نکو

    التماس دعا

    اما مطلب دوم.

    برادر گرامي جنب مشكاني. همون طور كه گفتم به نظر ميرسه شما دقت مطلوبي در مسايل اسلامي داريد. مدتي هست كه تلاش ميكنم روي مساله ولايت پدر بر فرزندان كار كنم اما پيشرفت خاصي حاصل نميشه. بيشتر تمركز من هم روي ولايت و حيطه ي اين ولايت و قدرت بر فرزند دختره. البته مصرّ هستم كه اطلاعات جامعي دربارش كسب كنم.

    اگر كه بتونم همكاري شما رو هم داشته باشم بسيار ممنونتون ميشم. و حق بزرگي بر گردن من خواهيد داشت. به زودي مطلبي در اين باب روي بلاگم ميذارم (كه هنوز توي لينك هاتون آدرس من رو اصلاح نكرديد :( ) ممنون ميشماگه يه سر بزنيد و خطاهام رو گوشزد كنيد و توي اين موضوع كمكم كنيد.

    اجركم عندالله

    موفق باشيد و پايدار

    التماس دعا

    سلام بر شما بزرگوار

    مطلب زيبايي بود. كليه مطالب شما حاكي از نگرش منتقدانه و موشكافانه ي شما به مباني اسلاميه كه وظيفه هر مسلمانيه. ان شاءالله كه خداوند توفيقات روزافزون به شما بده و هر روز فرقاني بيشتري نصيبتون بكنه. عارض دو تا مطلب در خدمتتون هستم. يكي در جواب دوست بزرگوار جناب محمد . من يه دوره توفيق كار كردن روي مهدويت رو دارم. در طي اين تحقيق يكي از چيزايي كه بهم ثابت شد حقانيت ولايت فقيه. ما احادي و روايات متعددي در اين باب داريم كه در پارس انقلابي رخ خواهد داد كه مردي خدايي سمان دار آن خواهد شد و انقلاب از جانب امام عصر حمايت خواهد شد. تلاش ميكنم تا اصل روايت رو مجددا گير بيارم و همين جا اعلام كنم. البت لازم به ذكره كه وجود اين دست روايات باعث نميشه تا ما مسلمين (انشاءالله) هوشيار نباشيم .

    دومين مطلب رو هم در نظر بعدي ميگم!

    سلام جناب مشكاني ...
    در باب اينكه در زمان غيبت معصوم (ع) مي بايست به فرد شايسته اي كه از آن با نام فقيه در روايات از آن ياد شده، رجوع كرد شكي نيست ... اما مسئله اي كه ذهن اينجانب را كمي دچار ترديد مي كند مسئله نوع انتخاب فقيه است كه مستقيما به دست معصوم (ع) صورت نمي گيرد و نوع عقول ناقصه ي بشري اين انتخاب را انجام مي دهد ،‏ خود بهتر واقفيد كه در انتخاب هاي بشري ، سلايق گوناگون هم دخيل مي شود كه در اين مورد برخورد سليقه اي و يا خداي نكرده احساسي منجر به انحراف جامعه نيز خواهد شد ، شايد مصداق اين برخورد سليقه اي در ثابت بودن احكام رسائل توضيح المسائل باشد ، البته علت گفتن شايد هم اين است كه مي توان بنا را به درست بودن احكام رسائل گذاشت و اتفاق نظر بلا ترديد فقها بر آن ...
    و اما سئوال ديگر حقير ان است كه با توجه به روايات ذكر شده شما، بسياري از ملاك هاي انتخاب فقها ، ملاك هاي شخصيتي درونيست ، كه جز خداوند متعال و خود فرد ، كسي از ان آگاهي ندارد ، پس چگونه مي توان بر شايستگي فردي به عنوان يك فقيه قابل رجوع و تقليد اطمينان حاصل كرد ؟ ....آيا در مورد اين سنجش اين ملاك ها مي شود تن به اما و اگر وشايد داد؟

    پيروز و مستدام باشيد ... ياحق!
    پاسخ

    با سلام خدمت شما دوست گرامي انشاءالله در آينده نزديك در مورد مشروعيت و مقبوليت و لايت سخن خواهيم گفت كه شايد پاسخ حضرتعالي هم در آن نهفته باشد .به طور اجمال بايد عرض كنم احراز تمامي اين شرايط در اسلام مشخص شده است . در مورد اختلاف فقهاء در احكام نيز بايد گفت كه با توجه به اينكه تفقه در دين پيش زمينه هاي فراواني از علوم مختلف لازم دارد و در بعضي از علوم عقلي و نقلي بين دو فقيه اختلاف به وجود مي آيد و اين اختلاف به اختلاف در فتوا منجر ميشود .با توجه به اينكه به هر حال فقيه هم انساني است با علم تحصيلي و نه لدني لذا امكان اشتباه در او نيز وجود دارد و به همين جهت است كه شارع مقدس در صورت اشتباه او و عمل مقلدين به احكام او ،مقلدين را از عقاب معاف داشته است .
     <      1   2